Podání podnětu (stížnosti, petice) k obsahové stránce pořadu nebo programu
3. Pojmenování (název) životní situace
Podání podnětu (stížnosti, petice) k obsahové stránce pořadu nebo programu
4. Základní informace k životní situaci
Pořadem v rozhlasovém vysílání se rozumí část vysílání, která svým obsahem, formou a funkcí tvoří uzavřený celek vysílání nebo tok programových prvků a představuje samostatnou položku rozhlasového programu.
Pořadem v televizním vysílání se rozumí pohyblivá obrazová sekvence se zvukem nebo bez zvuku, která svým obsahem, formou a funkcí tvoří uzavřený celek vysílání a představuje samostatnou položku televizního programu.
Pořadem v rámci služeb na vyžádání se rozumí pohyblivá obrazová sekvence se zvukem nebo bez zvuku, která představuje jednotlivou položku v katalogu pořadů a jejíž podoba a obsah jsou srovnatelné s podobou a obsahem televizního vysílání, zejména celovečerní film, záznam sportovní události, situační komedie, dokumentární pořad, pořad pro děti nebo původní televizní hra.
Programem se rozumí záměrné časové uspořádání jednotlivých rozhlasových nebo televizních pořadů a dalších částí vysílání a v rozhlasovém vysílání i toku programových prvků; dalšími částmi vysílání se rozumí zvukové, obrazové nebo zvukově-obrazové části vysílání, které nemají povahu pořadu a jsou zařazovány mezi pořady nebo jsou jimi pořady provázeny nebo přerušovány, zejména reklama, teleshopping, oznámení provozovatele vysílání týkající se jeho vlastních pořadů a doprovodných produktů, které jsou od těchto pořadů přímo odvozeny, ohlašování pořadů, zvukové a obrazové prostředky oznamující nebo oddělující vysílání obchodních sdělení a jiná programová interpunkce.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněna jednat každá fyzická nebo právnická osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Je třeba uvést název televizního nebo rozhlasového programu či služby na vyžádání, název pořadu ev. popis vytýkaného vysílání; nebude-li podnět kompletní, Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání vyzve autora podnětu k doplnění informací.
Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání vyhodnotí, zda je podnět v jeho kompetenci; pokud není, uvědomí o dané skutečnosti autora podnětu, nebo, v závislosti na charakteru podnětu, jej přepošle Radě České televize nebo Radě Českého rozhlasu, příp. i Radě pro reklamu, o čemž autora podnětu vyrozumí.
Jakmile bude k dispozici záznam pořadu (programu), Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání provede analýzu; pokud analýza prokáže, že došlo k porušení některého ze zákonných ustanovení, předloží podnět k rozhodnutí o dalším postupu, kterým může být (v případě programu) zahájení správního řízení, nebo odložení podnětu.
Protože v některých případech je nezbytné vyžádat si záznam vysílání od provozovatele vysílání, doporučujeme podnět doručit nejpozději do 21 dnů od vysílání (provozovatel má povinnost uchovávat záznamy vysílání nejméně 30 dnů, proto po uplynutí této lhůty již záznam vysílání nemusí být k dispozici).
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním podnětu se všemi požadovanými náležitostmi dle bodu 06.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné doklady nejsou stanoveny.
Vyžaduje-li však autor podnětu odpověď, pak je nezbytná jeho jednoznačná identifikace, resp. jméno a adresa, příp. jeho e-mailová adresa.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud o to autor podnětu požádá, je příslušný úřad povinen sdělit mu ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy podnět obdržel, zda řízení zahájil, nebo že neshledal důvody k zahájení řízení z moci úřední.
V případě petice je zákonná lhůta též 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Provozovatel, v případě reklamy její zpracovatel, šiřitel nebo zadavatel.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Podnět je možné zaslat prostřednictvím elektronického formuláře nebo datové schránky (ID DS: 2fjadja).
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
24.06.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.